OWS

Ogólne Warunki Sprzedaży


Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i świadczenia usług, zwane dalej OWS, stworzone przez Hydraulik Services sp z o. o., dotyczą wszystkich transakcji sprzedaży lub świadczenia usług z Odbiorcami (Kontrahentami, podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą oraz klientami indywidualnymi), w których Hydraulik Services występuje jako Dostawca lub Sprzedający. OWS stanowią integralną część wszystkich ofert składanych przez Dostawcę oraz zawieranych przez niego Umów, o ile nie zostanie inaczej ustalone indywidualnie z konkretnym Odbiorcą na piśmie.


Warunkiem zawarcia Umowy dostawy jest zaakceptowane przez Dostawcę, a złożone przez Odbiorcę zamówienie w jeden z dowolnych, możliwych sposobów składania zamówień przedstawionych w niniejszych OWS. Zamówienia złożone drogą ustną, mailową bądź pisemną muszą zawierać szczegółową specyfikację zamawianych towarów, produktów lub usług (kod katalogowy towaru, szczegółowy opis towaru, w przypadku szczególnych zastosowań warunki, w jakich ma być eksploatowany), ich ilość, termin dostawy, warunki płatności, warunki dostawy, miejsce dostawy, a także potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez Dostawcę.


Złożenie zamówienia przez Odbiorcę oznacza akceptację niniejszych OWS bez żadnych zastrzeżeń.

Niniejsze OWS ma zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży zawartych pomiędzy Hydraulik Services sp z o. o.

Ogólne Warunki Sprzedaży są dostępne do wglądu na każdym etapie składania zamówienia poprzez stronę internetową pod adresem: hs.wroc.pl/ows

Formy sprzedaży

Sprzedaż bezpośrednia i detaliczna odbywa się w oddziałach firmy pod adresami:

  • ul. Strzegomska 55D, 53-611 Wrocław
  • ul. Kuziennicza 5, 59-400 Jawor
  • Oferty i zamówienia

  • Zapytania ofertowe realizowane są w formie elektronicznej, pisemnej bądź ustnej.
  • Wszelkiego rodzaju materiały ofertowe skierowane do ogółu czy do klientów indywidualnie mają jedynie charakter informacyjny i w żaden sposób nie są wiążące dla sprzedającego. Tego typu materiały stanowią jedynie zachętę do składania zamówień przez klientów, bazując na przedstawionych nazwach, opisach i cenach towarów, produktów i usług. W żaden sposób materiały te nie stanowią oferty w rozumieniu Art. 66 KC oraz kolejnych chyba że zostało to ustalone inaczej przez obydwie strony.
  • Różnego rodzaju porady techniczne ze strony Hydraulik Services sp z o. o., mają charakter tylko i wyłącznie informacyjny przez co nie wiąże się to z wytworzeniem jakiegokolwiek rodzaju odpowiedzialności cywilnej po stronie Hydraulik Services sp z o. o.
  •  
    Zamówienia można składać w następujących formach:

    • pisemna
    • ustna
    • elektroniczna: drogą mailową
  • Zamówienie zostaje uznane za zaakceptowane przez sprzedającego gdy Klient dostarczy prawidłowo uzupełnione zamówienie za pomocą wybranego przez siebie sposobu. Zamówienie powinno zawierać szczegółową specyfikację wszystkich zamawianych produktów
  • Dostawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za nieprawidłowości i wszelkiego rodzaju błędy w składanych zamówieniach. Tyczy się to również nieprawidłowych treści zawartych w zamówieniach oraz nieprawidłowych wyborów dokonanych przy zamówieniach przez sklep internetowy.
  • Przy każdym zamówieniu Klient musi wskazać formę dostawy. Koszty dostaw mogą się różnić w zależności od indywidualnych ustaleń.
  • Umowę sprzedaży uznaje się za zawartą po wysłaniu odpowiedniego zamówienia, a następnie zaakceptowaniu przez sprzedającego.
  • Realizacja zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po zaakceptowaniu zamówienia bądź po ustaleniu indywidualnych warunków. W niektórych przypadkach realizacja zamówienia może nastąpić w odroczonym terminie ze względu na czynniki niezależne od sprzedającego.
  • Realizacje zamówień

  • Podawane czasy dostaw są terminami orientacyjnymi. Terminy te mogą ulec zmianie, w takich wypadkach sprzedający jest zobowiązany skonsultować się z klientem w celu ustalenia najbardziej optymalnego dla obu stron rozwiązania.
  • Częściowe zrealizowanie i wydanie zamówienia jest możliwe tylko w wypadku jeżeli zostało to ustalone indywidualnie między stronami.
  • Wszelkie opóźnienia w realizacji zamówienia, które wynikają z czynników niezależnych są niezwłocznie przekazywane klientowi. W wypadku opóźnień ze względu na czynniki niezależnie, sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
  • Dostawy zamówień wykonywane przez firmy kurierskie są realizowane na koszt klienta, chyba że indywidualne ustalenia między stronami mówią inaczej.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z niezależnych czynników powstałych ze względu na osoby trzecie.
  • Towar pozostaje własnością sprzedającego do momentu uiszczenia pełnej zamówionej kwoty i wydania towaru.
  • Wszelka odpowiedzialność za zamówiony towar przechodzi w pełni na klienta w momencie wydania zamówienia do dostawy, przy czym sprzedawca ma obowiązek dokładnej weryfikacji kompletności, stanu i zabezpieczenia zamówienia przed wydaniem towaru na zewnątrz.
  •  
    Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za:

    • Użytkowanie produktów w sposób nieprawidłowy, niezgodny z przeznaczeniem oraz instrukcją, nieprawidłowe magazynowanie, transport, rozładunek, instalację czy też błędy powstałe ze względu na ingerencję osób trzecich.
    • Wszelkiego rodzaju niezależne czynniki zewnętrzne, w tym uszkodzenia wynikające z intensywnego zużycia, które nie jest wynikiem wad materiałowych lub wykonawczych.
    • Wszelkie negatywne skutki związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa powstałe po stronie Klienta, które mogłyby być powiązane z zakupionym towarem.
  • Przy odbiorze dostawy Klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia przesyłki w momencie jej otrzymania. W przypadku dostawy realizowanej przez firmę kurierską wszelkie nieprawidłowości (uszkodzenia przesyłki/towarów, braki ilościowe w zawartości) powinny być odpowiednio udokumentowane w postaci protokołu szkodowego.
    Protokół powinien być sporządzony przy odbiorze dostawy, w obecności kuriera, który dostarczył zamówienie. W przypadku uszkodzeń i/lub braków w towarze klient jest zobowiązany powiadomić dostawcę nie później niż w terminie 2 dni roboczych od momentu otrzymania dostawy.
  • W przypadku odbioru osobistego Klient jest zobligowany odebrać towar w ciągu 7 dni roboczych od potwierdzenia gotowości towaru do odbioru. W przypadku przekroczenia terminu skutkującego nie odebraniem przesyłki, zamówienie zostaje całkowicie anulowane.
  • Jeżeli towar został odebrany bez dokładnej weryfikacji przesyłki wtedy uznawane jest to za przyjęcie całkowicie kompletnego i niewadliwego towaru.
  • Ceny

  • Hydraulik Services sp z o. o. zastrzega sobie prawo do zmiany cen zależnie od obecnej sytuacji rynkowej, cen u dostawców czy innych czynników niezależnych od sprzedawcy.
  • Przedstawione towary są sprzedawane na podstawie ustalonego cennika. W zależności od oferty dostawców zewnętrznych, ceny są adekwatnie dopasowywane i na bieżąco aktualizowane. Stawki cenowe zawsze są przedstawiane w polskich złotych (PLN).
  • Sposoby i terminy płatności są ustalane dla każdego klienta indywidualnie w zależności od rodzaju zamówienia.
  • Istnieje możliwość przyznania klientowi warunków płatności z odroczonym terminem po uprzednim ustaleniu odpowiednich wymagań pomiędzy stronami.
  • Ceny podawane w ofercie czy przy sprzedaży zawsze są cenami bez dodanych kosztów dostawy.
  • W przypadku opóźnień płatności lub przekroczenia limitu kredytu kupieckiego przez klienta, sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówień do momentu uregulowania wszelkich należności. Ponadto sprzedawca ma prawo do odmowy wydania innych gotowych zamówień, odebrania rabatów oraz odebrania wszelkich innych uprawnień wynikających ze współpracy.
  • Reklamacje

  • Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi zamówione Produkty niezawierające wad.
  • Reklamacji podlegają Produkty, które w chwili ich wydania Klientowi są niezgodne z umową. Reklamacja może dotyczyć części lub całości Zamówienia.
  • Jeżeli Produkty mają wady Klient ma prawo złożyć reklamację. Klient może złożyć reklamację na piśmie na adres Sprzedawcy wskazany na wstępie lub drogą mailową na adres: biuro@hs.wroc.pl.
  • Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia klienta do wstrzymania zapłaty za towar. Sprzedający ma prawo wstrzymać proces reklamacyjny do momentu uregulowania adekwatnych należności.
  •  
    Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę Klient może:

    • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna;
    • Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
    • Klient, który nie jest Konsumentem jest uprawniony do złożenia reklamacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa jednak Sprzedawca ogranicza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami tylko do żądania usunięcia wady. W przypadku złożenia reklamacji przez Klienta niebędącego Konsumentem Sprzedawca według własnego uznania zobowiązany jest usunąć wadę lub wymienić rzecz na nową. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów niebędących Konsumentami w pozostałym zakresie jest wyłączona.
    • Informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji wysyłana jest do Klienta drogą mailową na adres wskazany przez Klienta w złożonym zamówieniu.
    • Składając reklamację Klient jest obowiązany na własny koszt dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy. W tym celu Klient jest zobowiązany skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia sposobu dostarczenia Produktu.
    • Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje, po uprzednim uzgodnieniu przez Sprzedawcę z Klientem terminu.
    • Gdy Klientem jest Przedsiębiorca traci on uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.

    Ponadto Klient traci wszelkie prawa dotyczące rękojmi w przypadku:

    • nieodpowiedniego montażu
    • nieodpowiedniego użytkowania
    • ingerencji własnej lub osób trzecich w konstrukcje
  • Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
  • Sprzedawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do żądania reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania. Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  • W przypadku przedsiębiorców rękojmia za wady jest wyłączona.
  • Postanowienia końcowe

  • Tytuły poszczególnych punktów niniejszych OWS wprowadzone zostały jedynie dla ułatwienia posługiwania się tekstem i nie mają znaczenia prawnego a co za tym idzie tekst OWS nie może być interpretowany na ich podstawie.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszych OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  • Zarówno OWS oraz umowy podlegają tylko i wyłącznie prawu polskiemu.
  • W odniesieniu do wszelkich powstałych sporów, sądem prowadzącym sprawy jest sąd właściwy dla firmy Hydraulik Services sp z o. o.